Tafsut tazegzawt*

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Laɛca, necɛel snat n tcemmuɛin deg wexxam. Mačči d trisit i iruḥen. Mačči, non plus, d imensi aux chandelles i wumi d-stufan imeqqersa n yimawla-iw. Il parait waqila que seg wasmi d-luleɣ ur mlalen autour n tcemmuɛin: yessettu-ten ubibru, les compotes, d les couches deg “lḥenunisme ambiant”. Ticemmuɛin n laɛca n budd-itent i Tefsut. En fait, nbudd-itent i tefsutin. Ih, contrairement à d’autres peuples yellan di ddunit merra, nekkni s leqbayel ibudd-aɣ-d sidi Rebbi d mère nature s snat n tefsutin. Yiwet berriket, tayeḍ… n yimaziɣen. En travaillant ciṭuḥ mes trois neurones, ad d-didwiɣ belli llant ugar n snat n tefsutin. Par opposition i tefsut imaziɣen, ad tili, sans doute, tefsut n waɛraben et, par glissement idéologique(twalam i d-ssufuɣent les trois neurones!), ad tili daɣen tefsut n yinesselmen, voire, tafsut n les évangilistes. Et comme tella Tefsut taberkant, mes trois neurones supposent belli tella daɣen tefsut tamellalt, tazeggaɣt, tajenjarit, tawraɣt… D’après baba, “tifsutin-nneɣ d ccfawat i lebda. Ilaq yal aseggas ad atent-id-nesmektay, meqqar s tcemmuɛin.” Nekk, je suis toujours d’accord avec baba, sauf mara yi-yawi ɣer dispensaire ad d-wweteɣ tissegnit. Imi d-yenna akka, cest que ɣur-s lḥeq, c’est que tifsutin-agi-nneɣ ɣur-sent azal anect-ilat. Ihi, ula d nekk akk tmeddukal-iw d imeddukal-iw ibibiḍen ad necɛel ticemmuɛin. D acu nettigziji seg yibabaten d tyemmatin-nneɣ ad aɣ-d-snulfun Tafsut tazegzawt, tafsut-nni i ɣef yesefra umedyaz, yenna-yas:

D tafsut m yijeḍḍigen

D tizzegzewt n yigenni

D timreqemt m yal ini

D ccbaḥa-nni ijeggḥen Akkagi i tga tayri

D tinebgiwt ɣef wulawen.

T.Ould amar

[email protected]

* teffeɣ-d di iyebrir 2010

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