…Asqehqseh n Mu’awiya yeserfa Ḥmimi. Alors, yenfeḍ tawwurt s leqed-is, yeffeɣ si leqser n les Omeyyades. Ad icali ihi di tzenqatin n Damas ! Yezzi, yezzi, yezzi…almi tqerḥen iḍarren-is. Mais, allen-is ur t-qriḥent ara, ur ɛyint ara seg wezyuti n tbannagin n Dimecq 663 miladi. Cebḥent dayen kan teḥdayin n les Omeyyades. Teswehm-it aṭas llebsa-nsent : elles sont moins habillées que tiḥdayin n Lezzayer 2006. Ulac aḥijab, ulac ajelbab. Juste cwiṭ n tfulart. Ulac daɣen taqendurt, ulac taserwalt. Tedduqes tfekka-nsent di leḥrir si yal llun, di lkettan léger, raffiné et gracieux. DLa classe au féminin pluriel ! Lxalat n dimecq settunt Ḥmimi di Mu’awiya wa muctaqatuhu. Tibannagin-nni d le style. Un style intemporel. Ad as-tiniḍ d Gabrielle Channel i asent-iḥenken.
Lxalat-nni smektant-d Ḥmimi di Akem. Ula d netta elle est intemporelle.
Yeɣli-d yiḍ, yemekta-d tawwurt n yitran. Sani ara yer tura ? S axxam ? Neɣ ad yinig daɣen ɣer deffir ? Ur tt-yefri ara d yiman-is. Yemmekta-d igelliden n la Numidie. Il décide alors d’y faire un petit tour. Yebɣa surtout ad iẓer à quoi ressemble Kahina. Direction les Aurès.
« Ya bu… ! » , i as-yenna Ḥmimi imi iwala yiwet n tmeṭṭut ɣef uɛewdiw d amellal. D Kahina. Tuɣal-d seg umennuɣ. Mazal yeḥbes uɛewdiw, tjeleb-d ɣer lqaɛa avec grâce. Tekcem yiwet n la tente.
Tɛelleq ssif-is ɣer ufurk n tzemmurt, tekna ɣef tgecrar, teccetka i sidi Rebbi, truḥ tessers iɣsan-is ɣef ulemsir. Yeqqur Ḥmimi. Il trouve que Kahina d Akem se ressemblent am snat n tmiqwa n waman.
Yeggugem, yeggugem…ineṭeq-d :
– Azul Akem…heu…heu… a Kahina !
– Anwa cečči ? Anta Kahina ?
– D Akem ! D sseḥ isem-im Dihia. D aɛraben i m-isemman Kahina. Nekk d Ḥmimi. Usiɣ-d si tafriqt n ugafa n 2OO6 ad am-inig ḥader iman-im seg…
– Yah ! Akka ! Ḥsiɣ d acu-k. Cečči d aḥeckul n waɛraben… cegɛen-k-id ad terwiḍ allaɣ-iw.
« Berdeɣ-k berdayen. Semreɣ-k semrayen. Ayen ad k-iniɣ, ad d-ini ihayen, am weɣyul n wudayen »
T.Ould amar
Tugna n Djamal Amriou